tisdag 14 december 2010

Trollformel mot ovänner

Det var när jag bläddrade i min bok "Svensk dikt. Från trollformler till Lars Norén" en antologi av Lars Gustafsson från 1981, som jag plötsligt verkligen upptäckte trollformlerna. Tidigare har jag hållit mig till Ferlin, Boye och Bo Setterlind. Men naturligvis ska man använda sig av de trollformler som står till buds!
Det fanns inte bara trollformel mot ovänner utan även mot huvudvärd och regn. Men regnrisken känns inte överhängande idag, och inte huvudvärken heller - så det får bli trollformeln mot ovänner:
Jag står upp en morgon
ifrån alla mina sorger.
Jag binder mig med vredes linda
från man och kvinna,
ifrån svärd, ifrån värld,
ifrån all min ofärd.
Så skall hat och avund smältas
på mig i dag,
som saltet smältes
i friska vattnet.

1 kommentar:

  1. Att återvinna förlorade Bitcoin och pengar kan kräva unika hackingkunskaper och expertis som bara en handfull professionella hackare besitter. Även om det finns många återställningswebbplatser där ute, är det viktigt att vara försiktig eftersom 99 % av dem drivs av bedragare som försöker framstå som legitima. Istället är det bäst att söka upp en pålitlig hackare som Genuine Hackers som kan hjälpa dig att få tillbaka dina pengar. De kunde återvinna BTC till ett värde av 100 000 USD som jag hade förlorat till bitcoin-brytning. För att komma i kontakt med Genuine Hackers kan du maila dem på GENUINEHACKERS000@GMAIL.COM eller skicka ett meddelande till dem på WhatsApp på +1 (260) 218-3592.

    SvaraRadera