tisdag 31 augusti 2010

Ömhetstörst om natten eller jag och min nalle på hotell

Neejdå, inte bara Mr Bean har sin nalle. Hotellkedjan Travelodge i Storbritannien uppger att av alla kvargömnda nallar har en betydande del tillhört vuxna män och kvinnor.
Nu har hotellkedjan har låtit genomföra en undersökning där 1/4 av de tillfrågade vuxna deltagarna i undersökningen (6000 britter) tillstod att de tar med sin nalle på affärsresor, eftersom det får dem att känna sig mer hemma.
En brittisk psykolog förklarar att krama teddybjörnar är en viktig del av det brittiska psyket.
En förklaring till undersökningen är att i USA har kedjan Travelodgehotellen profilerat sig med att erbjuda ett rum där inredningen går i nallebjörnsstil. För att undersökningen skulle leda till en nalle på varje rum är svårt att tro. En nalle som man träffar för första gången och som andra kramat är ju inte riktigt samma sak. Bra reklam blev undersökningen i alla fall. Jag skriver ju om den, liksom många andra. Och lätt att minnas. Hotellkedjan Kramgo, typ.
Jag tänker på den lilla akvariefisken Peter på vårt rum i Kina. Peter som gjorde att vi hade någon att komma hem till under vår vistelse i den mycket främmande staden. Kanske kan Travelodge starta försäljning av nallar i hotellfoajen?

Third of adults still hug teddies Orange UK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar