onsdag 1 september 2010

SvD låter Dig navigera med en lyckokompass

Nu har jag gjort det igen. Jag hittar en själkännedomsenkät, eller i det här fallet en "lyckokompass", en fjantig interaktiv sida där man kan se hur lycklig man är/lära sig att bli lyckligare.
Jag har under hela mitt vuxenliv och lite till varit intresserad av psykologi och introspektion. Visst kommer det och går, ibland mer och ibland mindre. Faktum är att det nog blir mindre och mindre. Det är som jag intresserar mig allt mindre för mig själv ju äldre jag blir. Jag kan till och med känna mig lite uttråkad av mig själv. Som ett ämne som är färdigältat. Liksom.
Jag är rätt lycklig. Glad för det mesta. Jag är nöjd med mitt jobb, med mitt privatliv, med - tja med det mesta.
Jag blev inte lyckligare av lyckokompassen. Lärde jag mig något? Nja, det var väl att man kan lägga sin tid på något bättre kanske...
Men är Du slav under samma last? Vill Du kolla?
Lyckokompassen i Svenskan

1 kommentar:

  1. urfånigt test. tänk att svenskan blivit så låga.

    SvaraRadera