söndag 14 februari 2010

Isen, en svensk allmänhetens träningsbana

Här på Östermalms IP åker ung som gammal. Runt runt i olika hastighet. Det är fantastiskt roligt att vintern nyttjas till lek och sport. Och idag gick Vikingarännet.
Vikingarännet är ett långlopp på skridskor ca 80 km. Tävlingen går på Mälaren, efter den gamla vikingaleden mellan Uppsala och Stockholm.
Med min skridskoerfarenhet var Östermalm att föredra. Jag åkte intensivt i en timme, sedan var jag så trött i fötterna att jag föll pladask. Med alla kläder jag hade på mig, se typ en michelingubbe framför dig, så slog jag mig inte en smula. Men sedan fick det vara bra. Jag traskade hem igen. Fast först tog jag en bild på några medåkare.

3 kommentarer:

  1. Har saknat dig på träningarna men förstår att du har gått över till skridskoåkning :) hoppas vi ses snart - ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Skridskor och skidor på längden och utför. Och styrketräning och spinning... ska nog börja klättra också. Om inte annat klättrar man ju på väggarna...
    Men Du var i gång igen ser jag. Nästa år borde Du bli ledare!

    SvaraRadera
  3. Härligt att du kunde vara ute lite ialla fall. (men jag VET, det är INTE "samma sak"...)

    SvaraRadera