fredag 19 februari 2010

The Time is Only The Baby

Min väninna öppnar en översättningsfirma!
Hon riktar in sig på översättningar inom kliniska prövningar, men kan tänka sig andra uppdrag också (såsom språkgranskningar, korrekturläsning och småjobb inom annan litteratur). Språken hon kan översätta från är engelska, svenska, spanska, franska, italienska, norska och danska. Språken hon kan översätta till eller utföra språkgranskning av är engelska och svenska.
De som anlitar min väninna slipper sådana här (automatiska) översättningar:

En snuskhummer: A filthy lobster
Än sen, då?: Then then, then?
Det har gått en propp i köket: A plug has walked in the kitchen
Det killar: It boys
Han är bortrövad: He is away-assed
Jag vill gärna ha mer paj: I want brain more broken
Kan du se knölvalarna?: Can you see the bastard-elections?
Jag har fått sendrag i min vad: I have got a latepull in my what
Har ni revbensspjäll?: Do you have fox bone ventilation?
Har du varit med om det förut?: Have you been with if that before?
Jag anar ugglor i mossen: I suppose owls in the swamp
Ingen fara på taket: No danger on the roof
Hur mycket är klockan?: How plenty is the bell?
Är det överhuvudtaget möjligt?: Is it overheadtaken possible?
Jag har aldrig hört på maken: I have never heard on the husband
Det ger jag sjutton i: That I give seventeen in
Oj, min tunga slant: Oops, my heavy coin
Vill du ha kaffe på maten?: Would you have coffee on the food?
Sköt om dig: Shot around you
Se dig inte om: Look you not if
Ta dig i brasan!: Take you in the fire!
Slå dig ner och ta för dig av kakorna: Hit you down and take for you of the cookies
Nära ögat skjuter ingen hare: Close to the eye shoots no rabbit
Vad är du för en, jag känner inte igen dig: What are you for one, I feel not again you
Gör inte om det: Do not if it
Vill ni ha påtår?: Do you want on toes?
Jag har soppatorsk: I have soup cod
Klockan är bara barnet: The time is only the baby
Du Är avskedad: You are offspooned
Gångjärn: Walking iron
Att ge igen för gammal ost: To give again for old cheese

Behöver Du min väninnas hjälp? Hör av Dig så vidarebefordrar jag kontakten.

1 kommentar: