måndag 5 april 2010

Njut av livet medan Du kan

Ja, ta till vara på varje stund.
Man vet aldrig hur lång tid man har kvar.
Jag läste om en snart fyrtioårig tvåbarnspappa som helt fredligt var ute och joggade på stranden i South Carolina. Han lyssnade på sin iPod när en litet flygplan nödlandade på honom. Han dog.
- Mannen verkade inte höra flygplansljuden, förklar rättsläkaren.
Planet var ett Experimental Lancair IV-P plan på väg från Orlando till Virginia. Av någon orsak förlorade planet sin propeller och fullt med olja fyllde vindrutan.
Piloten tvingades göra en nödlandning på stranden. Han såg inte joggaren. Men genomförde nödlandningen så att han och hans passagerare bägge klarade sig utan skador.
En rättslig undersökning ska göras. Liksom obduktion. Men om allt är som det verkar - är det väl bara höjden av otur för en tvåbarnspappa ute på sin joggingrunda.
Läs mer: wbtv.com

4 kommentarer:

  1. Så sant... det finns väl ingen som går upp på morgonen och tänker" i dag ska jag ha en hjärtinfarkt" eller " idag ska jag vara med om en bilolycka". Men ändå händer det! Varje dag. Flera gånger.

    SvaraRadera
  2. Ja, infarkter är vanligare än att flygplan nödlandar på en.

    SvaraRadera
  3. Tja, hur stor är chansen, att ett flygplan landar i huvudet på en. Ungefär???
    Ganska liten skulle jag tro, vilket får mig att tänka på alla som ändå hoppas på STORA lotterivinsten. Ganska liten chans där också.
    Men hoppet är en otrolig stark drift.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas lite mer på STORA lotterivinsten än på ett flygplan i huvet. ;-)

    SvaraRadera