söndag 14 mars 2010

Drömmar om moln

När jag var sex år, flög jag för första gången. Jag satt vid fönstret och kikade ned på molnen. Så mjuka och fluffiga. Jag ville hoppa ned i dem. Sjunka ned i dem. Vara i dem.
För tre år sedan gick jag in i ett moln. Jag deltog i Fjällräven Classic, ett vandringslopp från Nikkaloukta till Abisko. På vägen, på ett fjäll, gick jag rätt in i ett moln.
Det var inte så mjukt och fluffigt. Mer kallt, vått och grått. Men tanken på att jag faktiskt gick i ett moln var fantastisk.
Min dröm gick i uppfyllelse.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också moln och när jag tog flygcertifikat för många år sedan gick drömmen i uppfyllelse. Att få sväva som på moln på riktigt är inte alla förunnat!

    SvaraRadera
  2. Oh, flygcertifikat. Är det inte svårt? Dyrt? Fast det är klart att det är värt det när man bärs av en dröm. Professorn som hjälpte mig med Mpembaeffekten flyger också.
    Sväva på ett moln, det är vår låt.

    SvaraRadera