måndag 22 mars 2010

Familjesidans betydelse

Sedan mamma dog, läser jag dödsannonser.
-Pensionärsvarning! säger Sambo.
Jag är fascinerad av symblolerna. Nästan överst i annonsen ska en bild ligga. Den bilden var svår att välja! Den skulle dels vara en syntes av hur jag såg mamma, men också en bild som mamma själv skulle ha gillat. Jag fick titta på och välja bland en massa blommor och symboler på begravningsbyrån. Man vill ju gärna dessutom sticka ut. Så att annonsen syns.
Bland mammas kvarlåtenskaper har jag hittat gamla begravningsannonser. Mamma har sparat på de döda hon kände. Men hon hade också en bröllopsannons. Det var inga som hon kände. Jag minns hur hon skrattade när hon hittade den.
Jesper och Carolina stack ut, bland de seriöst uppställda bröllopsparen omkring dem! Hoppas de lever lyckliga i all sin tid. Och fortsätter att ha kul.

1 kommentar:

  1. Ha ha! DEN var bra! Visst hade det varit roligt att ta reda på hur de har det, de där busungarna!

    SvaraRadera