måndag 31 maj 2010

Den kinesiska ambassaden

För att åka till Kina behövs visum. Det får man ansöka om på den kinesiska ambassaden.
Den kinesiska ambassaden? På Eniro lyckade jag få upp fem adresser. Det var ju lite förvirrande. Jag har vid första kollen ändå förstått att det är till Lidovägen som jag ska.
Jag har sprungit förbi Lidovägen 8 hur många gånger som helst. Tänk att jag gjort det utan att någon gång reflektera över att det är just den kinesiska ambassaden som ligger där. På fredag går jag dit. Sedan är det bara att hålla tummarna för att jag ska få turista i Peking. Annars är respengarna bortkastade...

1. Kinesiska Folkrepublikens Ambassad
Lidov. 8 STOCKHOLM

2. Kinesiska Folkrepublikens Ambassad
Sköldv. 10 DJURSHOLM

3. Kinesiska Folkrepublikens Ambassad
Herserudsv. 51 LIDINGÖ Vägbeskrivning

4. Kinesiska Folkrepublikens Ambassad
Ringv. 56 LIDINGÖ

5. Kinesiska Folkrepublikens Ambassad
Djurgårdsbrunnsv. 40 STOCKHOLM

3 kommentarer:

  1. Det är väl för att förvilla fienden. Jag har sprungit förbi ambasaden ute bakom sjöhistoriska massor med gånger. Trodde det the one and only. Nåja, den ser häftig ut i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Klart du får visum!De vill nog gärna att du kommer dit och shoppar järnet! ;-)

    SvaraRadera
  3. Rebecka; snart kan jag berätta hur det ser ut inuti byggnaden. :-)
    Ingmarie; Shopping är inte min starka sida, men vem vet...

    SvaraRadera